raya 2017/1438H..

raya puasa tahun nih giliran kedah..yeayyyy..seronoknyaaa saya...bertolak balik lebih kurang pukul 8 pagi hari jumaat..sempat singgah solat jumaat di taiping..sempat singgah penang design village di bandar cassia..walaupun mulanya tersilap jalan terus naik jambatan..hahhaha..adoi la..layan ke lah..akhirnya sampai rumah mak abah lebih kurang pukul 5 petang..
cantik welcoming board nih..
singgah solat kat sini..kalau tak silap kat kamunting
marilah kita ke pulau pinang..

jauh jugak nih nak uturn..hahahaha..padan muka
okla ..dapatla naik jambatan..amik angin..
hampir sampai..nice view
tengok- tengok jer..tak beli apa pun
sempatla budak-budak nih merasa main bunga api..

tak beraya sangat pun sebabnya raya kedua petang dah bertolak balik ke shah alam...hanya sempat ke rumah jiran-jiran sebelah rumah mak..mak ndak yam..kak som..(kak som meninggal pada hari ahad, 9 julai 2017..lega rasanya dapat jenguk sekejap masa hari raya pertama tu..), mak njang faridah..itu je pun yang sempat..harapnya lain kali dapat luangkan lebih banyak masa menziarahi jiran dan saudara yang dah berusia/sakit..mungkin raya terakhir untuk mereka..mungkin juga raya terakhir untuk kita..

Comments

Popular posts from this blog

Adab Menziarahi Jenazah..

kek pelangi simple dan sedappppp...

Bengkang Ubi Kayu Terpaling Sedappp.....