Pasar Asnaf..

Pasar Asnaf ini diadakan bagi membantu golongan penerima zakat menjalankan perniagaan sebagai salah satu mata pencarian...pasa ini diadakan di perkarangan wisma MAIS, Seksyen 3 Shah Alam..saya kerap juga berkunjung ke sini pada setiap pagi sabtu..biasanya saya akan membeli buah-buahan kampung terutamanya pisang..ubi kayu..ubi keladi..sayur kampung..mee dan kue teow basah..sayangnya saya perhatikan kebelakangan ini pasar ini semakin suram..bilangan peniaga makin berkurang..pengunjung juga tidak ramai seperti dulu..mungkin pihak penganjur perlu memperbanyakkan promosi supaya lebih ramai yang tahu akan kewujudan pasar ini..
kosongkan..kesian peniaga-peniaga di sini..
tu gerai ikan..dulu sebelah dia ada sorang jual barangan kering..
ni tempat yang saya selalu beli pisang..ubi..sebelah gerai pak cik nih dulu ada sorang pak cik tu jual ikan keli..sedap ikan keli dia..nih dah tak ada juga..
sebelah kereta tu dulu gerai sorang mak cik nih jual sayur dan ulam-ulam kampung..pun dah tak ada..
Sedih la bila tengok situasi camni....camna la peniaga-peniaga nih nak bertahan..jomlah datang ramai-ramai sabtu depan..

Comments

the legend said…
Pasar Asnaf ni saya selalu pi pagi sabtu.

Ada wak juai sayor dan buah tu..
Ada makcik juai tauhu, fish ball dan lain
Ada pakcik juai buah-buahan
Ada abang juai pokok dan bunga
Ada pakcik juai topi, sarung tangan dan lain-lain
Ada makcik juai ayer nenas
Ada pakcik juai ikan
dan lain-lain...

Popular posts from this blog

musim cempedak..

tips nak buat dapur ..