Mengenang Tragedi Pondok Pak Ya..

Dua malam berturut-turut saya melayan tv..sesuatu yang jarang-jarang berlaku! Malam pertama tanpa sengaja saya tertengok telefilem Pondok Pak Ya... malam kedua pula dokumentari yang memaparkan tembual dengan bekas pelajar, pengetua, guru dan kerani yang terlibat secara langsung dalam kejadian kebakaran tersebut...masa berlalu rupa-rupanya telah 25 tahun kejadian tersebut..rasanya saya masih di sekolah menengah ..waktu tu, saya tak ambil tahu sangat..cuma memang tahu ada berlaku kebakaran di Pondok Pak Ya dan ramai yang meninggal dalam kebakaran itu..setelah menonton telefilem dan dokumentari barulah saya lebih jelas dengan apa yang berlaku pada malam tersebut..rasa sedih dan sayu mengenangkan mereka..namun yang pasti mereka pasti sedang berbahagia di sana..anak-anak kecil tanpa dosa..meninggal pula ketika sedang menuntut ilmu..
Click to view full size image 
Click to view full size image 
Click to view full size image

gambar: credit to taufikiahpondokpakya.edu.my

Comments

Popular posts from this blog

musim cempedak..

tips nak buat dapur ..