Mencari Ros Jepun Di Sungai Buloh..

Ini kali kedua saya pergi ke Sg. Buloh untuk mencari Ros Jepun..kali pertama dulu saya dan suami ikut jalan dalam..melilau-lilau jugaklah sebelum sampai ke nursery selepas Hospital Sg. Buloh tu..memandangkan dah ada pengalaman, kali nih saya ikut Highway PLUS..exit Sg. Buloh Utara..senang bangattttt!!!! boleh pergi lagi dan lagi..takde la jauh sangat pun dari Shah Alam..

Kali nih saya masuk ke kawasan hospital kusta lama..jalan masuknya ikut kiri selepas jambatan..memang rambang mata dibuatnya..banyak sangat pokok-pokok yang cantik dan menarik..
awal jugak sampai..jadi tak banyak kereta lagi yang parking tepi jalan..kalau berbasikal pun seronok nih...
macam-macam pokok ada...bawak duit jerrrr
pokok yang tergantung tu tak perlukan tanah dan air..cuma perlu udara je untuk hidup..subhanallah.. 
Yang saya nak cari ialah Ros jepun....dapat jugak 3 polibeg RM10 warna pink putih, pink dan oren..semua jenis berlapis..jenis selapis pun ada jugak..tapi cam mahal la plak..sepasu RM15..mungkin kedai yang saya jumpa nih agak mahal kot..banyak sangat kedai..tak larat nak jalan tengok satu satu..
pink  putih lapis yang menjadi igauan siang malam..
pink lembut yang menawan...
yang ni lah sepasu RM 15..ada selapis je tapi campur macam-macam warna..saya rasa cam mahal plak...
yang nih pun sepasu RM 15..kedai lain..kalau pergi bukan hari minggu mungkin boleh dapat murah sikit kot...
yang nih tak ingat plak nama apa...sejenis english herba kalau tak silap....
en. suami beli pokok nih..apa ke nama dia ...lemon mint ke apa..

Rupa-rupanya kat dalam lorong-lorong sebelah jalan besar tu ada banyak lagi kedai yang jual ros jepun murah-murah...melepaslah saya..kena pergi lagi nihhhh..

Comments

Popular posts from this blog

musim cempedak..

tips nak buat dapur ..