Apam La Sangattttt....

Saya boleh tergelak sorang-sorang kalau teringatkan perangai anak saya yang bongsu...Akiff.....tengah drive pun boleh tersengih..adoi..lawak sungguh la budak kecik nih....
kisahnya malam tadi saya ajak dia buat eksperimen apam beras..dah dua tiga kali saya cuba buat apam nih mengikut resipi daripada beberapa blog..rasa dah betul bahan dan sukatan..rasa pun dah ok..tapi apam tu tak mekar gebu seperti yang ditayangkan pulak..so kena la cuba lagi sampai berjayaaaa....
petang tu saya dah bagitau dia yang malam nih kita nak buat eksperimen..dia pun apalagi..seronok abis la..so jadilah dia assistant chef malam tuh...
Yang saya tak boleh tahan tu..kisahnya bila esok dia ke sekolah..rupanya dia ada kerja sekolah ..patut dia siapkan dan bawa ke sekolah..tapi tak buat..yang kelakar..bila cikgu tanya..

Teacher: Akiff, mana kerja sekolah..

Akiff: minta maaf cikgu...
saya tak sempat buat sebab semalam saya makan apam....

Teacher: makan apammm?? 
huh....macamla makan apam lama sangat......

hahahahha....adoila ini budak...saya tak boleh bayangkan camna rupa cikgu bila dia bagi jawapan camtu...makan apam sampai tak buat kerja sekolah????..ishhhh...
buat muka nakal nihhh.....gerammmmm.....

Comments

Popular posts from this blog

musim cempedak..

tips nak buat dapur ..