Car Boot Sale / Pasar Tani Shah Alam/..

Dulu-dulu orang panggil Car Boot Sales...
masa tu memang betul-betul jualan dari boot kereta..
selalu juga saya ke situ...
sekarang dah jadi Pasar Tani...
ada jugak yang still familiar dengan Car Boot Sales..
orang kata, semua benda ada jual/boleh jumpa di sini..
dari sekecil-kecil barang...
sehinggalah barangan besar seperti kereta..
ada kain ..baju...tudung..baju budak..mainan..hiasan rumah..hiasan diri..makanan dari utara sampai ke johor..kraftangan..barangan antik..pokok-pokok..baja..ubat kurus..ubat gemuk..nak bagi cantik..tupperware..karpet..tilam...bantal..macam-macam jenis beg..handbag..just name it..
yang takde mak ayah je..
tapi rasanya tak jugak..klu mak ayah dok Shah Alam, ada peluang jumpa jugak rasanya..hihi

mesti breakfast capati nih dulu...
terpaling sedap setakat ni di Shah Alam...
kena datang awal..
kalau lambat...
 samada jenuh nak beratur...
ataupun...
 lebih kecewa sebab dah abiss....
lokasi gerai nih sebelah nasi lemak  kukus ayam berempah..
yang ni pun sedap..
ayam goreng panas-panas...
gerai nih banyak jual barang IKEA..
tak tahulah samada dia beli dari IKEA dan jual balik..
ataupun dia dapat supplier yang sama..
harga lebih mahal dari IKEA..
macam-macam beg ada..pilih saja..
nih pula bakul-bakul anyaman plastik..
cantikkan...
harga boleh tahan mahal...
beg AVON pun ada..
basikal pun ada..
sebenarnya bukan takat basikal, kereta pun ada jual kat sini...
nih antara yang menarik..

Biasanya saya pergi awal..lebih kurang pukul 7.30 ke 8.00 pagi..sebab tak nak bersesak-sesak kalau lambat..sampai je mesti terus pergi makan capati..kemudian jalan round hujung ke hujung..kadang tak beli apa pun..
suka tengok-tengok barang-barang je..
last baru la pergi Pasar Tani beli ikan sayur dll..

Comments

Unknown said…
car boot sale nie barang terpakai saja je ke?
aa said…
taklah...barang baru lagi banyakkkkk sekarang nih...datanglah
Unknown said…
Tahu x mcm mane nk mohon tapak utk car boot sale ni or just open boot je tnpa sewa tapak?
aa said…
Sis Iffah, saya biasa nampak ada booth URUSETIA..mebi diaorang nih la yang uruskan kalau ada yang nak mohon niaga kat sini..kalau saya p hari ahad nanti, saya boleh tolong tanyakan..
Nana Gamat Emas said…
Saya pun nk apply tapak...tak tau cara...sesapa klu tau wasap kat saya 0192271637 - nana
aa said…
Nana..saya ada post entry pasal urusetia tapak tu..boleh terus call atau pergi ke booth urusetia tu untuk pendaftaran pada ahad minggu ketiga...gud luck:)

Popular posts from this blog

musim cempedak..

tips nak buat dapur ..