Hari Perancang Bandar Sedunia a.k.a World Town Planning Day.....

Untuk pengetahuan, Hari Perancang Bandar Sedunia (HPBS) disambut pada 08 November setiap tahun di hampir 80 negara di seluruh dunia. Sambutan HPBS ini merupakan agenda tahunan Jabatan Perancangan Bandar dan Desa Semenanjung Malaysia sejak tahun 1988 mengikut tema tertentu selaras dengan keperluan dan perkembangan semasa. Ada hari sendiri tuuuu...hebat jugak perancang bandar ni yek...
Semasa saya bekerja di sektor swasta, tidak pernah sekali pun saya hadir ke HPBS nih..begitu juga semasa saya bertugas di RnD selama hampir 5 tahun..agaknya sebab sebelum tu dah terlalu sibuk dengan persiapan HPBS sampaikan bila tiba hari kejadian dah tak ada mood nak pergi...
Tapi..tahun nih beria-ria saya nak pergi...tujuan utama selain mendengar pembentangan kertas kerja yang menarik, saya nak jumpa kawan-kawan lama..dan nak tengok menteri baru KPKT..sayangnya menteri tak dapat hadir..tapi tak apa..saya dapat jumpa Wan Zaleha Radzi..terpegun kejap tengok dia..kecik comel lote orangnya..
suzy n me..car pool to the mandarin oriental klcc..parking at klcc from 8.30 am - 5.30...RM 33..fuhhh
here she is...Wan Zaleha Radzi..beauty with brain..dah berumur tapi makin cantikkkk..i like her style...
my KSU KPKT, Dato' Seri Arpah Binti Abdul Razak...
we share the same color Dato'...
my KP JPBD, Datuk Mohd. Fadzil Bin Hj. Mohd. Khir..
this is the last HPBS for him as KP..
CITYTalk- thinking, planning and acting together for the future of our cities....Prof Emeritus Dr. Ismawi Hj. Zen (UIAM), Dato' Mohd Jaafar Atan (MBSA), Sam C. S. Tan (Ken Holdings)
Dr.Dahlia...KP and KLDin
part of participants..

Comments

Popular posts from this blog

musim cempedak..

tips nak buat dapur ..