Anak Dan Kerja....

Lewat sampai ofis hari nih..gara-gara akiff tetiba mengamuk tak nak masuk ke tadika..biasanya dia okay je..entah naper mood tak okay pulak padahal masa breakfast kat rumah tadi nampak cam takde apa-apa..siap habiskan 2 keping roti dengan scrambel egg lagi...
Saya pulak bila dia buat perangai camtu, mulala rasa berbelah bagi..nak p kerja atau nak bawak dia balik rumah jer..pernah dulu dia buat perangai camtu saya terpaksa cuti kecemasan..habiskan masa seharian dengan dia di rumah..

Ada masanya saya terfikir jugak betapa kejamnya saya sebagai seorang ibu meninggalkan anak di bawah jagaan orang lain..sedangkan saya suka-suka hati pergi bekerja..betullah ada yang berkata..kita bekerja bukannya suka-suka..untuk kesenangan anak-anak juga..ahhhhh....itu semua untuk memujuk hati sendiri...tapi sebenarnya kita lupa..tanggungjawab kita sebenarnya adalah kepada anak-anak..itulah pekerjaan kita yang paling utama..sebenarnya..bertuahlah mereka ibu-ibu di rumah yang dapat menumpukan sepenuh perhatian menjaga anak-anak sendiri....



Comments

Popular posts from this blog

musim cempedak..

tips nak buat dapur ..