kebun kecil saya...part 2..tanam rumput..

Mula-mula nak kena tanam rumput dulu...biar nampak hijauuuu..baru sedap mata memandang...citer pasal rumput nih saya pergi cari sampai ke sungai buluh..dah la kuar rumah dah pukul 6 ptg, jalan ke arah sana pula banyak betul trafik light...silap pulak sebab saya tak masuk hiway guthrie awal-awal tadi..sampai ke tapak semaian berdekatan trafik light RRIM dah hampir pukul 6.40 ptg..terus saya masuk dan mata melilau cari rumput..bangla/nepal jugakkk yang keja di sana...mulanya saya plan nak cari cowgrass je..tapi yang ada kat nursery tu rumput jepun je....bolehla..saya kena beli jugakkk..kalau tak beli, alamatnya jenuh le kena marah dgn driver..hahahah...sekeping rm 4.50..beli jugak tanah merah (rm1.20/pek) dan tanah hitam (rm 10/4 pek)..harga ok la kot...dah tahu tempat nih lain kali boleh datang lagi...
Lepas Maghrib terus kerjakan tanah-tanah dan rumput dengan anak-anak..semuanya rajin nak menolong...ratakan tanah merah dulu...kemudian letak rumput rapat-rapat...mmm bukan pinang je tanam rapat-rapat tau..hehehe..
tadaaaaa....ini lah kebun kecil saya yang cinonet...letak separator bata tu sebab budak -budak suka jalan kat situ..
nih pula pokok kacang bendi..harap-harap membesar dengan jayanya..insyaallah..

Comments

Popular posts from this blog

musim cempedak..

tips nak buat dapur ..