biru ...hijau...

mmmm... biru ke hijau...musim sekarang paling banyak nampak biru dan hijau di tepi-tepi jalan kan...ada sesetengah tempat tu, banyakkkkkk biruu...ada tempat lain pulak banyakkkk hijauuu...mana satu pilihan hati yaaa..
saya suka kedua-duanya mengikut kesesuaian...tapi, husband sukaaaaa biru...kebanyakan bajunya berwarna biru..tapi saya tak pastilah musim sekarang warna apa yang jadi pilihan..heheh
tapi yang saya nak cerita nih bukan pasal tu la...pasal cat kat bilik saya..hahah
nak dijadikan cerita, hujung minggu lepas bila pergi tengok rumah, terkejut besar saya bila tengok bilik utama dah siap dicat warna biru..nak nanges pun ada...aiyaaa..teruk betulla... sepanjang jalan balik ke rumah, muka serius je..hahahha..teruk betul..pasal cat je pung...sib baek la petang tu jugak husband pergi semula kedai cat..dan malam tu jugak tukang cat tu catkan semula bilik tu..alhamdulillah...
ehhhhh....cam cantik pulak nampak warna biru nih...
sky blue by nippon
yang nih pulak green grape..also by nippon
(ishhh..naper nampak cam kurenggg plakkk...jangan buat pasal..kesian tukang cat tu..) 


apapun, hijau tetap menjadi pilihan saya untuk kali ini..rasa tenang dan nyaman bila nampak warna hijau...lagipun, Nabi Muhammad SAW sendiri menggemari warna hijau..kiranya ikut sunnah la kan..

Comments

Popular posts from this blog

musim cempedak..

tips nak buat dapur ..