kenangan rumah tok dah

Cantikkan rumah nih..nih rumah tok dah (mak kepada abah) di sebelah rumah abah...luarannya rumah ini nampak masih cantik..saya suka bahagian berandah tuh..masa saya kecik-kecik dulu, saya selalu bermain di berandah ini bersama sepupu-sepupu saya bila mereka ada di kampung.  Kami masing-masing akan memilih tingkap masing-masing utuk dijadikan spaceship (masa tu star wars, battle star galactica kan famous..) siap ada kapten lagi..abang sulung sayala yang selalu jadi kapten tu..saya plak jadi sorang pompuan tu nama maya..memang bestlah time nih..kadang-kadang kitorang panjat naik tingkap yang menghubungkan beranda ke ruang tamu rumah tok nih...makan pun ramai-ramai kat sini..memang seronok..

Tapi, bila tok dah tak ada (tok meninggal dunia tahun 2008), rumah nih dah terbiar tanpa penguhuninya..ya la masing-masing dah ada rumah sendiri..tapi saya sayang dans ayu sangat bila tengok rumah nih..sayang rumah yang menyimpan banyak nostalgia nih terbiar..kalaulah saya ada ruang untuk menempatkan rumah ini, pasti saya akan bawa rumah ini bersama saya..

Comments

Popular posts from this blog

musim cempedak..

tips nak buat dapur ..