insyaallah

"dan jangan sekali-kali engkau mengatakan 'aku pastu melakukan itu besok pagi', kecuali (dengan mengatakan) 'insyaallah'.  Dan ingatlah kepada Tuhanmu apabila engkau lupa dan katakanlah 'mudah-mudahan Tuhanku akan memberiku petunjuk kepadaku agar aku lebih dekat (kebenarannya) daripada ini - Ayat 23-24, Surah Al Kahf..

Ayat inilah yang menemukan saya dengan Ustaz Don Daniyal lebih kurang dua tahun lepas. Saya masih ingat  pertama kali saya melihat beliau dalam rancangan Muhasabah Diri yang disiarkan oleh TV AlHijrah pada penghujung malam.  Waktu itu, tumpuan saya bukanlah kepada beliau tetapi kepada ayat yang dilontarkannya...Ayat yang membuatkan saya merenung kembali diri sendiri..betapa kadang-kadang lemahnya kita hingga terlupa untuk mengatakan 'insyaallah' dalam apa jua perbuatan yang kita lakukan...


Comments

Popular posts from this blog

musim cempedak..

tips nak buat dapur ..